Rowenta IX7777 X-Ô 160 IX7777 Snoerloze Sledestofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta IX7777 X-Ô 160 IX7777 Snoerloze Sledestofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

KirstenF 24-07-2022

Goede stofzuiger, ook voor dierenhaar

Goede stofzuiger, maar je moet de handleiding goed lezen om te weten hoe je hem moet bedienen. Prima zuigkracht, met 2 accu’s kun je je hele huis in 1x stofzuigen. Ik heb 4 katten en de kattenharen worden prima verwijderd met deze stofzuiger. Hij maakt weinig lawaai en is goed wendbaar.

Pluspunten

• Stil
  • Wendbaar
  • 2 accu’s inclusief
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Lastig in te stellen

p*********@l****** 22-07-2022

Fantastisch stille stofzuiger

Zo enorm blij met deze draadloze stofzuiger. Maakt weinig geluid, maar heeft wel enorme zuigkracht.
Hij is flexibel en is makkelijk in gebruik.
Ook het legen gaat super eenvoudig.
In de steel zit een mondstuk die je ervoor even afhaalt, dus tussendoor kun je zo even de plinten of een hoekje zuigen.
Ik ben er enorm blij mee

Pluspunten

• Stil
  • Goede zuigkracht
  • Flexibel
  • Wendbaar
  • Lange batterijduur

j**********@c******** 22-07-2022

goede, aparte en dure stofzuiger

Op zich een prima stofzuiger, zuigt goed en is zeer wendbaar. Design is apart! Zonder snoer is een groot voordeel, je rijdt er het hele huis mee door zonder elke keer met je snoer te lopen klooien. Enige nadeel is de prijs, die is vrij hoog..... Als je dit er voor over hebt is het een goed en vooral leuk, apart apparaat.

Pluspunten

• design
  • wendbaarheid

Minpunten

• prijs

M sluiter 18-07-2022

Draadloos srofzuigen zonder veel lawaai

Fijne stofzuiger die zeer weinig geluid maakt.
Maar toch optimaal zuigkracht levert.
En met de bijgeleverde opzetstukken vrijwel op elke ondergrond gebruikt kan worden.
Het kniksysteem om onder een bank te stofzuigen is ideaal.
Het is alleen jammer dat de gebruikstijd is berekend over 2 accus en niet 1. Dus de duur is eigelijk korter. Maar voor 60m2 kan je met 1 accu wel doen. Met 2 accus redt ik 120m2.
De aan/uit knop had op een betere plaats gekund. Om deze te gebruiken moet je de stofzuiger tegen houden anders rijdt hij weg.
Verder een fijn toestel en toch makkelijk in gebruik.
De opvangbak is makkelijk te legen en terug te plaatsen
Al met al een aanrader als je draadloos wilt stofzuigen op een 60+ tot 120 m2.

Pluspunten

• Draadloos
  • Weinig geluid
  • Rijdt makkelijk

Minpunten

• Aan/uit knop had op een betere plaats gekund
  • Accuduur is berekend over 2 accus niet 1.

Elsje11 18-07-2022

Mooi design , zeer wendbaar, handig knik arm functie, booster krachtig , licht gewicht en snoerloos , met kracht zetten gaat helaas heel snel de knikarm in werking wanneer dat niet moet , aan knop onhandige plek , accu snel leeg bij booster functie en reservoir valt makkelijk uit apparaat

Pluspunten: Snoerloos; Licht; Knikarm; Mooi design; Zeer wendbaar
Minpunten: Booster functie accu snel leeg; Aanknop onhandige plek; Knikarm knikt te snel met kracht zetten; Reservoir valt er makkelijk uit

saed 10-07-2022

prima stofzuiger voor gladde vloeren

ik heb deze stofzuiger mogen testen. draadloos,licht in gewicht , weinig geluid , maar accu's snel leeg, altijd afstandsbediening nodig is niet handig ( bedieningsknoppen op apparaat zelf zou prettig geweest zijn in combi met afstandsbediening , op gladde vloeren TOP , op kleden minder prettig .

Pluspunten

• draadloos
  • licht in gewicht
  • weinig geluid
  • zakloos
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• accu's snel leeg
  • alles moet met afstandsbediening
  • soms erg statisch
  • aan uit knop op onhandige plaats

LindaD 09-07-2022

stille draadloze stofzuiger

Wat een genot. Eindelijk een normale stofzuiger en toch draadloos. Geen zware steelstofzuiger meer maar een hele fijne lichte stofzuiger met als extra voordeel...zonder zakken. Al jaren waren wij op zoek naar zoiets en nu eindelijk is het er. Na een goede testperiode is dit onze conclusie:

Pluspunten
+ licht in gewicht
+ stiller dan de meeste stofzuigers
+ goede zuigkracht zelfs in stand high
+ makkelijk te reinigen
+ draadloos
+ klein dus neemt weinig opbergruimte in
+ makkelijk te laden
+ goede accuduur
+ handige knik functie voor onder bed en kasten stofzuigen zonder dat je hoeft te bukken

Minpunten
- turboborstel werkt niet goed valt steeds stil
- power knop moet je met 2 handen bedienen
- steel met afstandbediening nodig als je andere hulpstukken gebruikt
- voor het plafond moet je de stofzuiger op zijn "kont" zetten
- voor mensen met grote handen is het handvat wat klein
- past niet onder alle meubels (meeste gelukkig wel maar wil het toch vermelden)

Pluspunten

• stil
  • mooi design
  • accuduur
  • zuigkracht
  • handige knik functie voor onder kasten

Minpunten

• turboborstel valt steeds stil
  • power knop moet met 2 handen

p**************@g******** 08-07-2022

Lichte, wendbare stofzuiger, maar best prijzig

We hebben deze stofzuiger nu anderhalve week in gebruik. De eerste ervaringen zijn positief. De stofzuiger is lekker licht en rijdt soepel achter je aan. Wij hebben een pvc-vloer en daar heeft hij ruim voldoende zuigkracht voor. De zuigmond gaat hierbij overigens niet geruisloos over de vloer. Ik denk dat de borstel aan de onderkant de boosdoener is. Die gaat hard over de vloer. De bank stofzuigen of een losliggende deurmat is bijna onmogelijk. Hij zuigt zich namelijk snel vast. Het design is okee. Ziet er futuristisch uit. De afstandsbediening is handig om te wisselen tussen zuigstanden. De aan/uitknop op de stofzuiger zit duidelijk op de verkeerde plek. Die kan je niet induwen zonder dat je de stofzuiger met je andere hand moet tegenhouden. De 'boost'-functie ben ik nog mee aan het stoeien. Soms moet je het knopje ingedrukt houden zodat de functie aanblijft, soms blijft boost aan zonder het knopje ingedrukt te houden. In het laatste geval gaan de lampjes op de stofzuiger overigens uit en kan je de functie ook niet meer stoppen. De stofzuiger gaat dan na een seconde of 10-15 helemaal uit. Dit lijkt me niet de bedoeling, maar nog geen oplossing gevonden. De accuduur is tot nu toe lekker. We hebben ook een losse tweede accu, dus die kunnen we alvast opladen. Al met al zijn we positief over de stofzuiger.

Pluspunten

• draadloos
  • prima zuigkracht
  • lichtgewicht

Minpunten

• aan/uitknop onhandig geplaatst
  • zuigmond gaat niet geruisloos over vloer
  • boostfunctie met kinderziektes

RichardSp 08-07-2022

Mooie stofzuiger maar wel een aantal minpuntjes

Bij het openen van de doos denk je gelijk: wauw! De stofzuiger is heel mooi. Als je gaat stofzuigen merk je dat de stofzuiger heel licht en stil is. In dat eerste zit ook zijn minpunt: het geheel voelt wat breekbaar. Stevig zuigen over tapijt zorgt er voor dat je bang bent om de steel te breken. De borstel is een klein minpuntje. Op een harde vloer maakt deze meer geluid dan de stofzuiger zelf en op een hoogpolig tapijt (bij het hebben van huisdieren) krijgen we niet alle haren even goed weg als met een standaard stofzuiger. Verder is het idee van de accu en geen snoer geweldig, maar in de praktijk wat lastig. Als je elke dag stofzuigt dan betekent dat ook elke dag je stofzuiger in de lader. Dat is wel wat lastig. Gelukkig zit er een extra bij en kan de accu dus los opgeladen worden. Is een afweging tussen elke keer opladen of met een snoer gaan stofzuigen. Lastig!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Gemak
  • Geen snoer
  • Geluid

Minpunten

• Prijs
  • Accu’s opladen elke keer

idv 08-07-2022

Stille stofzuiger voor gladde vloeren en lastige hoekjes

De Rowenta stofzuiger heeft ons verrast in gemak,geluid en zuigkracht. Het stofzuigen van de laminaatvloer gaat heel stil en soepel, je hebt geen last meer van het snoer als je bijv om de tafel heen moet. De wieltjes zijn heel fijn, hij rijdt moeiteloos alle kanten op. Ze zuigkracht is echt sterk. Als je de boost modus aanzet voel je dat de mond aan de vloer zuigt.
Voor over de meubels is de flex functie heel handig. Het grootste voordeel is voor mij dat je de zuigmond er makkelijk af kan klikken en dan in kleine hoekjes kunt zuigen. Ook de bank zuigen met de mini turbo borstel is heel handig. De hondenharen worden goed opgezogen en de opvang bak is lekker groot. Schoonmaken is niet moeilijk en zo gedaan.
De batterij duur is prima, ik stofzuig telkens op max met af en toe de boost aan een kan boven en beneden alles stofzuigen.

Er zijn ook een paar minpuntjes. Het stofzuigen van vloerbedekking is niet zo fijn, dan stuitert de zuigmond heel veel. Als je het knopje wil indrukken om aan te zetten, dan moet je de stofzuiger tegenhouden. Het gewicht van de stofzuiger valt wel mee.

Al met al een verrassend handige stofzuiger voor gladde vloeren met een super goede zuigkracht.
Ik vind de prijs wel aan de hoge kant voor het product.

Pluspunten

• flexibel
  • stil
  • zeer wendbaar
  • snoerloos
  • goede zuigkracht

Minpunten

• aanknop is niet handig
  • stang is niet uitschuifbaar
  • stuitert op vloerbedekking

saed 07-07-2022

voor gladde vloeren prima stofzuiger

Ik heb deze stofzuiger een tijdje mogen testen ... mijn ervaring is deels positief.
voor een huishouden met gladde vloeren is deze stofzuiger prima , de accu's gaan niet erg lang mee ...ik heb beide accu's nodig om mijn woning stofgezogen te hebben ( gemiddeld rijtjeswoning).. voor een stofzuiger maak hij weinig geluid dit is prettig...licht in gewicht,ook fijn maar is gemaakt van plastic/ kunststof waardoor het soms erg statisch kan zijn ... wel vervelend is de plaats van aan/uit knop en dat je altijd de afstandsbediening nodig bent , er zitten geen bedieningsknoppen op stofzuiger zelf . het stofzuigen van vloerbedekking en kleden vind ik NIET prettig , deze stofzuiger zou ik ook alleen aanschaffen als ik in huis met gladde vloeren te maken had . er zitten diverse accessoires bij die ik wel erg handig vind .

Pluspunten

• draadloos
  • licht in gewicht
  • prettige accessoires bijgeleverd
  • voor stofzuiger weinig geluid
  • stofzuigerzak vrij

Minpunten

• accu's gaan niet lang mee op hoogste stand
  • altijd afstandsbediening nodig
  • niet prettig op vloerbedekking (moet lagere stand)
  • plaats aan/uit knop

ilonabradley2511 07-07-2022

helaas niet de stofzuiger van mijn dromen

Stofzuiger in de winkel opgehaald en helemaal blij dat er een stofzuiger op de markt was zonder een snoer. Thuis de doos open gemaakt en stofzuiger in elkaar gezet, dit was echter nog wel een dingetje want het zuigmondje moest ertussen geplaatst worden en dat verwacht je eigenlijk niet. Toen de accu's opgeladen want deze zijn echter leeg terwijl ze normaal wel een beetje opgeladen zijn vanuit de fabriek. Na 4 uur wachten kon ik dan eindelijk de stofzuiger gaan gebruiken. De aan/ uit knop zit aan de achterkant van de stofzuiger dit is erg onhandig want nu heb je 2 handen nodig omdat je stofzuiger er anders tussenuit peert. Als je hem voor de 1e keer gaat gebruiken moet je de afstandbediening ook met de stofzuiger koppelen, dit ging ook al mis. Stofzuiger is erg wendbaar, misschien te wendbaar naar mijn idee. Vind de stofzuiger voet niet fijn voor pvc vloer het is net alsof er te weinig beschermings materiaal aan de voet zit en dat geeft een soort kras geluid. De mat van de gang stofzuigen ging wel erg goed en werd goed schoon. Echter stofzuig ik wel op de maximale stand omdat het anders naar mijn idee niet echt schoon is, hierdoor was de accu al na 4x gebruiken leeg, ik heb een kleine woning en gebruik hem alleen voor beneden ( 45 m2). De accu's voldoen dus zeker niet aan de verwachting die in het boekje staan aangeven. accu vervangen vind ik ook onhandig aan de onderkant. Verder is het wel erg fijn dat je geen snoer hebt en zo kan je in 1x doorgaan, dat is echt goud waard. De flex stand op de steel is ook wel erg handig om onder de tafel en onder de bank te stofzuigen. De opvangbak waar al het vuil in komt is ook op een makkelijke manier te legen. Ik vind deze Stofzuiger echter geen 550 euro waard, mede door zijn slechte accu's. Verder vind ik het materiaal er ook kwetsbaar uitzien en vrees ik dat hij na 1 jaar er niet meer zo mooi uit zal zien.

Pluspunten

• geen snoer

Minpunten

• accu snel leeg
  • aan / uit knop op gekke plek
  • te wendbaar

y**************@h********** 07-07-2022

Mooi maar prijzig

Sinds korte tijd de Rowenta X-O IX7777 uit kunnen proberen. Ik was al een tijdje op zoek naar een goede vervanger voor mijn huidige 15 jaar oude zakloze stofzuiger. Probleem daarbij was altijd de enorme herrie en het relatief korte snoer i.c.m. een hoog gewicht. De IX7777 trok me aan vanwege het mooie design en het gewicht met daarbij de belofte van stilte. De stofzuiger is erg makkelijk in gebruik. Hij is lekker compact en de omnidirectionele wielen zorgen ervoor dat hij moeiteloos achter je aan rijd in huis. Ik was bang dat hij door zijn vorm snel zou omvallen, maar dat gebeurt niet. De zuigmond aan de zuigstang is erg flexibel. In mijn ogen een beetje te flexibel. Hierdoor maakt deze soms een knik en is het lastig de zuigmond weer in de juiste positie te krijgen. De knikstand van de stang om onder meubels te komen vind ik dan weer erg handig. Ik betrap me er op dat ik deze toch vaker gebruik dan ik had verwacht. Qua geluid is deze stofzuiger een verademing t.o.v. mijn oude stofzuiger. Het bewegen van de zuigmond over de vloer maakt meer geluid dan de motor van de stofzuiger. Daar staat wel tegenover dat de zuigkracht in de laagste stand eigenlijk niet bruikbaar is. Leuk om de LEGO van de kinderen mee af te zuigen of zoiets, maar voor mij verder onbruikbaar. Meestal gebruik ik de een na hoogste stand. Die is goed bruikbaar. Op de een na hoogste stand kan ik mijn 65m2 woonkamer 2x zuigen op 1 acculading, of het hele huis 1 keer. Gelukkig zit er een 2e accu mocht het nodig zijn. Deze wissel ik om en om af tussen het laden door. De IX7777 komt met veel hulpstukken. Deze zijn allemaal goed bruikbaar, behalve de turboborstel. Daar zie ik het nut niet van in. Jammere is dat je die onderdelen allemaal los moet bewaren. In de stofzuiger is geen ruimte om ze op te bergen. De afstandsbediening van de stofzuiger is handig op de zuigstang. Bediening binnen vingerbereik ervaar ik als prettig en makkelijk. Als je echter de trap zuigt en wil wisselen in zuigkracht moet de afstandsbediening van de zuigstang. Die moet dan in je hand worden gehouden. Op de stofzuiger plaatsen kan niet. Dat is onhandig bij de trap zuigen. Het stofreservoir is klein, maar voldoende. Ik moet me echt aanleren iedere 2 zuigbeurten deze even te legen. Het legen van het reservoir is dan weer erg makkelijk en zo gepiept. Dan de prijs. Ik vind het een zeer prijzige stofzuiger. Met een adviesprijs van 550,- vind ik dat hoog voor een stofzuiger. Voor de prijs waarvoor ik hem heb mogen proberen mag hij blijven.

Pluspunten

• Stil
  • mooi design
  • 2 accu's
  • veel hulpstukken

Minpunten

• Prijzig
  • zuigkrach minder dan reguliere stofzuiger
  • hulpstukken kunnen niet in stofzuiger

v*********@h********** 07-07-2022

Stil

Goeie stofzuiger, stil en wendbaar maar wel wat zwaar om de trap op te tillen. Tweede accu erbij is erg handig!

Pluspunten

• Stil
  • Wendbaar

Minpunten

• Zwaar

Renard 07-07-2022

Fijne draadloze stofzuiger

Mooie en stille stofzuiger om mee te werken. Voor de zuigkracht gebruik ik wel vaker de boost functie. Was even zoeken bij het aansluiten van de stang, fijn dat er een link naar een Youtube clip in de handleiding stond. Eigenlijk niet moeilijk en geen kracht bij nodig, maar je moet even weten wat de bedoeling is.
Qua zuigkracht voldoende en goed met de boost functie. Maar de accu gaat dan wel veel vlotter leeg. Geen overbodige luxe dat er een tweede accu bij zit.

Pluspunten

• Compact, mooi apparaat
  • Geluidsniveau
  • Draagbaarheid
  • 2 accu's meegeleverd
  • Garantie dat er veel jaren reparatie mogelijk is!!

Minpunten

• Met boost functie gaat accu snel leeg

GovdB 07-07-2022

Het allergrootste voordeel van deze stofzuiger is dat hij geen snoer heeft. Ideaal. Je neemt hem overal mee naar toe. Het gewicht valt reuze mee. Ook op de trap kan je deze stofzuiger makkelijk meenemen. De zuigkracht is redelijk, maar niet overdreven goed. Wanneer je de stand op high of max zet, is de accu snel leeg. De stofzuiger volgt je makkelijk en kan zelfs zijwaarts. Ook het loskoppelen van de slang op de steel is makkelijk en het borsteltje is zacht waardoor je goed kwetsbare spullen kunt zuigen. Je zit dan wel met een losse afstandsbediening, want die zit op de steel. Het aan/uit knopje zit niet makkelijk. De stofzuiger rijdt weg wanneer je het in wil drukken. De voet zit geregeld vast aan de steel. Als je deze eraf haalt, vind ik hem te kort om het plafond te zuigen. Je moet het apparaat dan optillen om erbij te kunnen. De flexknop die op de steel zit is daarentegen heel handig om ergens makkelijk onder te zuigen. De accu is snel leeg, maar ik heb een tweede die opgeladen klaarstaat. Het opladen in de stofzuiger zelf, gaat niet snel en je moet hem dan bij een stopcontact kunnen zetten. Een tweede accu is dus handig. Het uiterlijk ziet er futuristisch uit, maar ook heel plastic. Al met al dus plus en minpunten, maar voor de gegeven prijs vind ik de stofzuiger te duur.

Pluspunten

• geen snoer
  • gewicht
  • wenbaar

Minpunten

• aan/uit knop
  • accuduur
  • prijs

Dulox 06-07-2022

Mooi design, wendbaar, accu wel snel leeg

Allereerst is de stofzuiger een mooi design en uniek in zijn soort. Niet te zwaar en stil tijdens gebruik.

Voordelen: Geen snoer, lekker stil, mooi design, de katten zijn er niet bang voor, wendbaar en flexibel, 2 accu’s inbegrepen, inklapbare stang voor onder bijvoorbeeld de bank te stofzuigen, sterke zuigkracht.

Nadelen: De slang is te kort om bij het plafond te komen,(hier wordt mee geadverteerd om stof etc weg te halen), om de stofzuiger aan te kunnen doen moet je op de stofzuiger zelf op de aan/uit knop drukken. Als je de stofzuiger niet tegenhoudt, rijdt de stofzuiger weg zonder dat deze aangaat (dit omdat de stofzuiger makkelijk verplaatst en de knop op de achterkant van de stofzuiger zit.), de deurmat en vloerkleden zijn lastig te stofzuigen (op een hoge stand zuigt de zuigmond zich vast aan het kleed, op een lagere stand wordt het kleed niet schoon), de stang voelt vrij kwetsbaar, op het laminaat maakt de zuigmond vrij veel geluid (lijkt net of je op het laminaat krast), door de wielen aan de zuigmond kan de mond niet meer op smalle plekken komen, de accu gaat vrij snel leeg (het hele huis in een keer stofzuigen eist 2 accu’s bij ons thuis. (122m2), De accu vervangen is vrij onhandig, aangezien dit aan de onderkant van de stofzuiger zit, moet de hele stofzuiger op zn kant.

Al met al toch wel tevreden met de stofzuiger, waarschijnlijk de kleine nadelen even aan wennen. Het zou handiger zijn als de stofzuiger een soort huisje had om aan te kunnen opladen.

Pluspunten

• Wendbaar
  • draadloos

Minpunten

• accu snel leeg
  • aan/uitknop plaatsing

e*********@g******** 06-07-2022

Zeer wendbare lichte snoerloze stofzuiger

Zeer wendbare lichte stofzuiger, goede zuigkracht vooral in booster , accu gaat lang mee ik eco stand , in booster stand snel leeg , mooi design , makkelijk te legen opvangbak, aanknop onhandige plek , je moet het apparaat tegenhouden om de knop in te kunnen drukken . Snoerloos zeer handig !

Pluspunten

• Snoerloos
  • Booster functie
  • Wendbaar
  • Licht
  • Accuduur in eco stand

Minpunten

• Accuduur in booster stand
  • Aanknop onhandige plek

Raouf 05-07-2022

Prima keuze als tweede stofzuiger!

Qua ontwerp ziet de Rowenta X-Ô er zeer fancy uit in het wit en is naast de futuristische vormgeving ook nog zeer praktisch dankzij de grote wielen die ook op het loopvlak is voorzien van rubberen wieltjes waardoor de stofzuiger extra wendbaar is in smalle/krappe ruimtes. Het geheel van de stofzuiger maakt nogal een ‘plastic’ indruk, zowel de slang, zuigmond en handgreep vindt ik nogal fragiel aanvoelen. De combinatiezuigmond rolt op gladde oppervlaktes prima maar op laagpolig tapijt erg stroef, ook als de borstels van de zuigmond is ingeklapt. Wat ik erg onhandig vindt is de aan/uit knop aan de achterzijde van de stofzuiger, als je deze wilt indrukken rolt de stofzuiger naar voren dus moet je met je andere hand (of voet) de stofzuiger vasthouden. Zeker als je rugklachten hebt of moeite hebt met bukken is dit een lastige handeling. Betreffende zuigprestaties had ik er meer van verwacht, naar mijn mening is dit vergelijkbaar met die van een steelstofzuiger in plaats van een volwaardige stofzuiger met snoer. Zoek je een tweede stofzuiger dan is deze Rowenta X-Ô een prima keuze!

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Draadloos stofzuigen
  • 2 accu’s aanwezig

Minpunten

• Plaatsing aan/uitknop
  • Zuigmond rolt stroef over tapijt